Who's who?

De Chinese dokter en acupuncturist F. Ou (CMD) heeft meer dan 20 jaar werkervaring in de Chinese geneeskunde. Zij is afgestudeerd aan één van de belangrijkste traditionele Chinese geneeskundige universiteiten in China, de Guangzhou University of T.C.M. China. Na de studie werkte zij als arts in een van de drie grootste T.C.M.Ziekenhuizen in het zuiden van China. Jarenlang heeft zij gewerkt op verschillende afdelingen zoals Cardiovasculair, Respiratory (ademhaling), Interne geneeskunde, Gynaecologie, Neurologie, enz.

Gedurende 10 jaar voert mevrouw Ou praktijk in Traditionele Chinese Geneeskunde. Zij is aangesloten bij VNT Nederland, Nederlandse vereniging voor fytotherapie en KNGF

Tijdens haar studie heeft mevrouw Ou aan diverse onderzoeken meegewerkt:
  • Stads T.C.M.ziekenhuis:
    • Behandeling gezicht hemiplegia met chinese kruiden en acupunctuur in combinatie met westerse medicijnen
    • Behandeling bij hemiplegie met chinese kruiden en acupunctuur met Tui-na
    • Behandeling endocriene ziektes met chinese kruiden
    • Behandeling bijwerkingen van medicijnen: Parkison, Corticosteroïden met chinese kruiden
    • Project hervorming chinese kruiden
  • Provinciaal T.C.M.ziekenhuis:
    • Behandeling chronische ontsteking van eileiders, baarmoeder en/of vagina m.b.v intravaginale was/spoel methode met chinese kruiden.
    • Behandeling problemen met zwanger worden met chinese kruiden
    • Analyse van het effect van Radix Notogingseng-poeder (chinese kruiden) bij behandeling van hartinfarct.
    • Behandeling diabetes met chinese kruiden in combinatie met westerse medicijnen
    • Behandeling van colonziekten met chinese kruiden
    • Behandeling van virale longontsteking bij kinderen met chinese kruiden
    • Behandeling van maagpijn, chronische neusontsteking, allergie zoals hooikoorts, astma en chronisch bronchitis met de Tianjiu methode
  • Algemeen landmacht ziekenhuis
    • Vergelijking tussen de werking van Nenitidine (westers medicijn) en Chinese kruiden bij de behandeling van maagziekten
    • Behandeling van virale hepatitis (in eerste plaats voor B hepatitis B) met Chinese kruiden in samenwerking met de belangrijkste militaire universiteit and medische universiteit van Japan.
    • Behandeling van baarmoeder tumor met ooracupunctuur
    • Afslanken met behulp van ooracupunctuur
    • Behandeling van constipatie bij bejaarden met chinese kruiden
    • Behandeling van haaruitval met lichaam acupunctuur met zevenster naalden